Είχαν προηγηθεί τα τσάρτερ. Ακολούθησε η «Ολυμπιακή».
Συνέχισε η «Continental». Τώρα σταματά και η «Delta». Και έχει μείνει, μόνο για καλοκαιρινούς μήνες (και να δούμε για πόσο ακόμα), η US Airways, και όχι με καθημερινές πτήσεις.
Απίστευτες, ιστορικές εξελίξεις. Σας εκπλήττουν, όμως;
Δεν ήταν σπουδαία η πτήση Νέα Υόρκη - Αθήνα της «Delta». Τα αεροπλάνα της παρουσίαζαν τεχνικά προβλήματα.
Οι τιμές των εισιτηρίων εξωφρενικές. Μια τετραμελής οικογένεια χρειαζόταν πλέον των 5.000 μόνο σε εισιτήρια.
Πριν φτάσει στην Ελλάδα και μετατρέψει τα δολάρια σε ευρώ.
Κι όμως, η «Delta» είχε απομείνει να είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που πετάει απ’ ευθείας, ολόχρονα και καθημερινώς στην Αθήνα από την Νέα Υόρκη, και αντίστροφα. Κι αυτό ηταν σημαντικό πλεονέκτημα. Τωρα, πάει.
Μακάρι να καλύψει το κενό μια άλλη εταιρεία. Ωστόσο, δεν το θεωρώ πιθανό.
Να γιατί: Δεν είναι τυχαίο ότι σταμάτησαν τις πτήσεις προς Αθήνα οι αμερικανικές εταιρείες. (Η «Ολυμπιακή» ήταν ειδική περίπτωση).
Δεν είναι τρελοί. Δεν βγαίνουν.
Και το χειρότερο: δεν βλέπουν φως στον ορίζοντα.
Η Ελλάδα παρέδωσε τα όπλα στον Τουρισμό, τουλάχιστον όσον αφορά τις ΗΠΑ. Τα ταξίδια του ομογενή Υφυπουργού Τουρισμού στη Νέα Υόρκη δεν έχουν σχέση με τον Τουρισμό. Εκτός του ότι ο Τουρισμός θα πληρώνει τα έξοδά του.
Αντί να παλέψει η χώρα με όλες της τις δυνάμεις μέσα στον κυκεώνα που τη χτύπησε για να κρατήσει ζωντανό τον μόνο τομέα ικανό να οδηγήσει σε κάποια ανάκαμψη -αυτό δεν λένε όλοι;- κατέβασε τα ρολά, χωρίς όμως παράλληλα να κόψει και τα έξοδα των γραφείων της και τα ταξιδάκια των αρμοδίων της.
Επί πλέον, η κρίση μείωσε σημαντικά τις εισαγωγές (κατά 28%) χωρίς να μπορεί -λόγω κυρίως του ευρώ- να αυξήσει ουσιαστικά και τις ελάχιστες εξαγωγές της.
Ο συνδυασμός αυτός των δύο κατέστησε ασύμφορη τη γραμμή Νέα Υόρκη - Αθήνα.
Αντίθετα, οι «Τουρκικές Αερογραμμές», μια πολύ καλή εταιρεία, όπως μαθαίνω, έχει δυο πτήσεις την ημέρα από Νέα Υόρκη προς την Πόλη.
Τώρα πώς θα πάει ο ομογενής στην Ελλάδα και ακόμα πώς μια «τουριστική χώρα» θα ελκύσει τουρίστες, τρέχα γύρευε.
Και πάντως, μην περιμένετε αυτό να γίνει θέμα στην προεκλογική εκστρατεία. Όπου, κατα τα άλλα, όλοι όσοι ζητούν την ψήφο μας το κάνουν πουλώντας υποσχέσεις για "μια εθνική πολιτική".
Συνέχισε η «Continental». Τώρα σταματά και η «Delta». Και έχει μείνει, μόνο για καλοκαιρινούς μήνες (και να δούμε για πόσο ακόμα), η US Airways, και όχι με καθημερινές πτήσεις.
Απίστευτες, ιστορικές εξελίξεις. Σας εκπλήττουν, όμως;
Δεν ήταν σπουδαία η πτήση Νέα Υόρκη - Αθήνα της «Delta». Τα αεροπλάνα της παρουσίαζαν τεχνικά προβλήματα.
Οι τιμές των εισιτηρίων εξωφρενικές. Μια τετραμελής οικογένεια χρειαζόταν πλέον των 5.000 μόνο σε εισιτήρια.
Πριν φτάσει στην Ελλάδα και μετατρέψει τα δολάρια σε ευρώ.
Κι όμως, η «Delta» είχε απομείνει να είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που πετάει απ’ ευθείας, ολόχρονα και καθημερινώς στην Αθήνα από την Νέα Υόρκη, και αντίστροφα. Κι αυτό ηταν σημαντικό πλεονέκτημα. Τωρα, πάει.
Μακάρι να καλύψει το κενό μια άλλη εταιρεία. Ωστόσο, δεν το θεωρώ πιθανό.
Να γιατί: Δεν είναι τυχαίο ότι σταμάτησαν τις πτήσεις προς Αθήνα οι αμερικανικές εταιρείες. (Η «Ολυμπιακή» ήταν ειδική περίπτωση).
Δεν είναι τρελοί. Δεν βγαίνουν.
Και το χειρότερο: δεν βλέπουν φως στον ορίζοντα.
Η Ελλάδα παρέδωσε τα όπλα στον Τουρισμό, τουλάχιστον όσον αφορά τις ΗΠΑ. Τα ταξίδια του ομογενή Υφυπουργού Τουρισμού στη Νέα Υόρκη δεν έχουν σχέση με τον Τουρισμό. Εκτός του ότι ο Τουρισμός θα πληρώνει τα έξοδά του.
Αντί να παλέψει η χώρα με όλες της τις δυνάμεις μέσα στον κυκεώνα που τη χτύπησε για να κρατήσει ζωντανό τον μόνο τομέα ικανό να οδηγήσει σε κάποια ανάκαμψη -αυτό δεν λένε όλοι;- κατέβασε τα ρολά, χωρίς όμως παράλληλα να κόψει και τα έξοδα των γραφείων της και τα ταξιδάκια των αρμοδίων της.
Επί πλέον, η κρίση μείωσε σημαντικά τις εισαγωγές (κατά 28%) χωρίς να μπορεί -λόγω κυρίως του ευρώ- να αυξήσει ουσιαστικά και τις ελάχιστες εξαγωγές της.
Ο συνδυασμός αυτός των δύο κατέστησε ασύμφορη τη γραμμή Νέα Υόρκη - Αθήνα.
Αντίθετα, οι «Τουρκικές Αερογραμμές», μια πολύ καλή εταιρεία, όπως μαθαίνω, έχει δυο πτήσεις την ημέρα από Νέα Υόρκη προς την Πόλη.
Τώρα πώς θα πάει ο ομογενής στην Ελλάδα και ακόμα πώς μια «τουριστική χώρα» θα ελκύσει τουρίστες, τρέχα γύρευε.
Και πάντως, μην περιμένετε αυτό να γίνει θέμα στην προεκλογική εκστρατεία. Όπου, κατα τα άλλα, όλοι όσοι ζητούν την ψήφο μας το κάνουν πουλώντας υποσχέσεις για "μια εθνική πολιτική".
No comments:
Post a Comment