ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ.
Δύο εικόνες, που ξεπερνούν την είδηση που τους αφορά. Και την αποδίδουν στη
σωστή της διάσταση – εκεί, δηλαδή, όπου δεν μπορούν να φτάσουν τα λόγια της
δημοσιογραφίας, όπου δεν αναγνωρίζονται οι χυδαίες ανακοινώσεις και
αντεγκλήσεις της πολιτικής. Τα αναδεικνύει, αυτά τα δύο πρόσωπα, σε ένα
καταπληκτικό σημείωμά του στην αγγλική εφημερίδα Independent o
Στέφανο Χάτφιλντ, αρχισυντάκτης της
ηλεκτρονικής της έκδοσης. Έχει τίτλο «Η ελληνική τραγωδία αγγίζει μια ευαίσθητη
χορδή μέσω του Έλγκαρ», και γράφεται με αφορμή το κλείσιμο της ΕΡΤ.
ΤΟ ΑΛΛΟ, το δεύτερο πρόσωπο στο σημείωμα του Χάτφιλντ, είναι «εκείνος ο συγκλονιστικός ηλικιωμένος στη Κύπρο, που καθόταν πάνω στη ξύλινη καρεκλίτσα του, περιμένοντας στην ουρά έξω από μια τράπεζα, τις ημέρες του άγριου κουρέματος». Είναι και αυτός, ο απλός «παππούς μας», όπως και η «βιολονίστρια που δακρύζει», η αλήθεια που δεν κρύβεται. Η αλήθεια που φωνάζει. Όπως λέει και ο αρθρογράφος της Independent, η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία, στην Ιταλία και αλλού, «έχει ένα πρόσωπο που οι αριθμοί δεν μας επιτρέπουν πολλές φορές να δούμε».
ΑΥΤΟ, το
πρώτο πρόσωπο, είναι η Ελληνίδα βιολονίστρια της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας
της ΕΡΤ που, ερμηνεύοντας το Νimrod του Άγγλου
συνθέτη Έντουαρντ Έλγκαρ (1857-1935) από το έργο του Παραλλαγές Αίνιγμα, δεν
μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυά της. Κάποιοι ασυγκράτητοι της «επώνυμης
δημοσιογραφίας», μαζί με τα άπειρα αρπαχτικά του Διαδικτύου, ψάχνουν να βρουν
«ποια είναι, πως τη λένε;». κοπελιά, και ξέρω επίσης ότι όταν κάποιος είναι
μέλος μιας ορχήστρας, που είναι το επιστέγασμα της «ομαδικής δουλειάς», το μόνο
που δεν τον ενδιαφέρει είναι η … επωνυμία του.
ΤΟ ΑΛΛΟ, το δεύτερο πρόσωπο στο σημείωμα του Χάτφιλντ, είναι «εκείνος ο συγκλονιστικός ηλικιωμένος στη Κύπρο, που καθόταν πάνω στη ξύλινη καρεκλίτσα του, περιμένοντας στην ουρά έξω από μια τράπεζα, τις ημέρες του άγριου κουρέματος». Είναι και αυτός, ο απλός «παππούς μας», όπως και η «βιολονίστρια που δακρύζει», η αλήθεια που δεν κρύβεται. Η αλήθεια που φωνάζει. Όπως λέει και ο αρθρογράφος της Independent, η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία, στην Ιταλία και αλλού, «έχει ένα πρόσωπο που οι αριθμοί δεν μας επιτρέπουν πολλές φορές να δούμε».
ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ
τότε: Ένας άνθρωπος που περιμένει υπομονετικά καθισμένος σε μια καρέκλα, για να
ιδεί πόσα χρήματα του άφησε το κούρεμα στον λογαριασμό του, τι να νοιώθει άραγε
εκείνη τη στιγμή; Και η κοπέλα της ΕΡΤ, συνειδητοποιώντας ότι η επόμενη μέρα
που ξημερώνει βρίσκει την Ελλάδα χωρίς μία καλή ορχήστρα, ποιος θα παίξει τον Nimrod, και τι θ’ απογίνει το βιολί της; «Τι μέλλον
περιμένει άραγε την νεαρή βιολονίστρα και τους φίλους της στην Ορχήστρα της
ΕΡΤ, σε μια χώρα όπου η ανεργία έχει φτάσει στο 27% και συνεχώς αυξάνεται;»,
αναρωτιέται ο Άγγλος δημοσιογράφος. Κι ένας άλλος σχολιαστής προσθέτει: «Τόσες
ώρες σκληρής δουλειάς, τόσα παιδικά παιχνίδια που θυσιάστηκαν για την αγάπη της
μουσικής, αξίζε τον κόπο;»
Ας θυμηθούμε...
ReplyDeleteΑς σκεφτούμε...
Ας προβληματιστούμε...
Ας συγκρίνουμε...
Ας οργιστούμε...
......................................
Δηλώσεις Κεδίκογλου για το κλείσιμο της ΕΡΤ πριν ένα χρόνο.
http://youtu.be/YIfNgJiwn3c
Ο ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013
http://youtu.be/w_OVf7iPf7A
Βρε άι στο δ...λο πια.
Υ.Γ. Αυτοί οι δύο σύνδεσμοι, καλό θα ήταν να προβάλονται-ακούγονται, ασταμάτητα & καθημερινά.Παντού.
Τα σέβη μου
α.μ.
Να τα λέμε αυτά. Φωναχτά. Να τα μαθαίνουν ΟΛΟΙ. "Δεν υπερασπίζομαι την ΕΡΤ, υπερασπίζομαι το δικαίωμά μου να ζω σε μία χώρα δημοκρατική".
ReplyDeletehttp://youtu.be/7dncIqH6mpw
http://youtu.be/e-L0kREvWsg
"Το θράσος γεννάει τους τυράννους"
Υ.Γ. Όσοι χρόνια κολυμπάτε αμέριμνοι μέσα στα μάτια μου, κάποτε θα βάλω τα κλάματα και θα σας πνίξω. Γιάννης Βαρβέρης
Αυτούς τους στίχους σκέφτηκα, όταν κι εγώ δάκρυζα μαζί με την γλυκύτατη βιολίστρια.
α.μ.