Sunday, August 26, 2012

"ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΜΟΥ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ"


ΠΡΟΣΩΠΑ & ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ

ΧΟΥ ΧΟΥΑΪΚΙΑΝ, 44, διευθυντής συντάξεως της κινεζικής εφημερίδας «Νταντί» (που σημαίνει «Γη»), και που εκδίδεται από την «Λαϊκή Ημερησία», όργανο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, αυτοκτόνησε στις 22 Αυγούστου, πηδώντας από ένα ψηλό κτίριο. Ο πνευματικός κόσμος της χώρας εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τον θάνατό του, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Χου οδηγήθηκε στην απελπισμένη του πράξη έχοντας αισθανθεί ότι οι δυνάμεις του καθεστώτος, που πάντα θέλουν να ελέγχουν ως και τις σκέψεις των ανθρώπων, του ασκούσαν αφόρητες πιέσεις. Σε μία συνέντευξή του λίγο πριν πεθάνει, ο Χου έλεγε: «Ο πόνος μου είναι ότι τολμώ να σκέφτομαι, αλλά δεν τολμώ να πω ανοικτά τι, και δεν τολμώ να το γράψω. Δεν υπάρχει μέσον να φιλοξενήσει τις απόψεις μου. Θαυμάζω τους ανθρώπους που να αρθρογραφούν ελεύθερα και δεν έχουν υπαλληλική σχέση με εφημερίδα. Εγώ, δεν μπορώ να βγω έξω από το σύστημα, γιατί τότε η οικογένειά μου θα υποφέρει». Κατάφερε, όμως, να γράψει ένα άρθρο με τίτλο «Μάρτυράς μου ο Θάνατος», στο οποίο σημείωνε: «Ο Θάνατος, είναι μια πολύ βαριά λέξη. Αλλά στη Κίνα, σε πολλές περιπτώσεις, χωρίς θάνατο η κοινωνία δεν θα αφυπνιστεί, δεν θα δώσει σημασία, και προβλήματα δεν θα λυθούν».

No comments:

Post a Comment

Ο Νορβηγός ζογκλέρ*

  Στο τρένο, Παρασκευή κατά τις 11.30 το πρωί, από Κηφισιά-Μοναστηράκι. Ως το Ηράκλειο είχε γεμίσει το βαγόνι μας. «Ποιοι είμαστε;», θα αναρ...