Tuesday, January 21, 2014

Η ΖΩΗ ΕΙΝ' ΩΡΑΙΑ (Και παρά την κρίση)!...

Άνδρας 92 ετών με τη γυναίκα του 80 ετών στην Ικαρία. Λάμπουν!


ΝΤΑΝ ΜΠΙΟΥΤΝΕΡ, 54, Αμερικανός εξερευνητής, παιδαγωγός, συγγραφέας, παραγωγός πολυβραβευμένων συγγραφέων, και κάτοχος 3 παγκοσμίων ρεκόρ για τον μακρύτερο χρόνο συνεχούς ποδηλασίας. Το βιβλίο του Blue Zones (Γαλάζιες Ζώνες), έχει γίνει μπεστ σέλερ στη λίστα των New York Times. Η ομάδα του αποτελείται από επιστήμονες εξερευνητές, που ένωσαν δυνάμεις με ομάδα ερευνητών του περιοδικού National Geographic, και επί 8 χρόνια ταξίδεψαν σ’ όλο τον κόσμο και μελέτησαν τις συνήθειες και την διατροφή ανθρώπων που, σύμφωνα με παγκόσμιες στατιστικές, ζουν περισσότερο, και ζουν καλύτερα. Συγκεκριμένα, πήγαν στην ενδοχώρα της Σαρδινίας, σε μια απόμερη χερσόνησο της Κόστα Ρίκα, στο ελληνικό νησί της Ικαρίας, http://abcn.ws/Lo4ixO  στο ιαπωνικό αρχιπέλαγος, και σε μία κοινότητα ανθρώπων στη Καλιφόρνια.

ΑΠΟ αυτήν την εξερευνητική περιπέτεια, η ομάδα του Μπιούτνερ κατέληξε σε «9 σημεία» που, εάν τα ακολουθήσεις, λέει, θα ζήσεις πολύ, και θα ζήσεις καλά. Είναι «σημεία», που εμείς στην ευλογημένη τούτη γωνίτσα του κόσμου τα ξέρουμε, μας τά έχουν πεί άπειρες φορές οι κατά πολύ σοφότεροι από εμάς γονείς, παππούδες και προπάπποι μας, απλώς δεν τα εφαρμόζουμε. Προτιμούμε ένα φάρμακο, από την καλή, ισορροπημένη διατροφή μας. Προτιμούμε ένα συμπλήρωμα διατροφής (εκατόν χιλιάδες διαφορετικές βιταμίνες!), από λίγο περπάτημα, λίγη ξεκούραση, τη συντροφιά μιας καλής παρέας, την θαλπωρή και ευτυχία μιας οικογένειας, την γαλήνη και ανάταση μιας πίστης. Τα 9 αυτά σημεία είναι:

1. Να κινείσαι. Περπάτημα, κηπουρική. Μαστορέματα. Να προτιμάς τη φύση, όχι τα γυμναστήρια. Εκεί, δεν έχει καθαρό αέρα.

2. Να βρεις έναν σκοπό στη ζωή σου, και να τον κυνηγήσεις με πάθος.

3. Χαμήλωσε ταχύτητα. Δούλευε λιγότερο. Ξεκουράσου. Κάνε διακοπές.

4. Σταμάτα να τρώς, όταν είσαι 80% χορτάτος. Δεν χρειάζεται να φτάσεις στο 100%. Ούτε βέβαια στο 150% που φτάνουμε εμείς! Εμού συμπεριλαμβανομένου…

5. Η διατροφή σου να περιέχει πολλά χόρτα και λαχανικά, λιγότερο κρέας, και καθόλου τυποποιημένες τροφές.

6. Να πίνεις κόκκινο κρασί. Συστηματικά, αλλά με μέτρο.

7. Γίνει μέλος μιας ομάδας που θα προσφέρει κάτι καλό στη κοινωνία. Κάνε δεντροφύτευση, καθαρισμό χώρων. Κάνε παρέα σε ηλικιωμένους, σε ανθρώπους μόνους, κλπ.

8. Δώσε τροφή στη ψυχή σου. Φρόντισε την πνευματική σου ζωή.

9. Να αγαπάς τους ανθρώπους στους οποίους ανήκεις. Την φυλή σου. Την οικογένειά σου. Τους γείτονες. Τους συνανθρώπους σου.

Από την Orchestra Nazionale del Sistema Senato Italiano, ας απολαύσουμε ένα απάνθισμα ορχηστρικών συνθέσεων από την μουσική που έγραψε ο Νicola Piovanni για την υπέροχη ταινία La Vita e Bella, Η Ζωή Ειν' Ωραία.
 
 

No comments:

Post a Comment