Monday, February 27, 2012

ΑΝΤΙΟ, ΚΙ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Είναι μέρες που θέλω να γράψω αυτό το κομμάτι, αλλά δεν ξέρω πώς να το αρχίσω.

Να εξηγήσω πως και γιατί πήρα την απόφαση να φύγω από την Ελλάδα;

Να πω για όσα αφήνω πίσω μου;

Να απευθυνθώ σε φίλους, γνωστούς και άγνωστους, που δεν πρόλαβα καν να αποχαιρετίσω;

Να περιγράψω τις πρώτες μου εντυπώσεις «εδώ στη ξένη χώρα», που ευτυχώς δεν είναι καθόλου ξένη για μένα;

Καθώς τα σκεφτόμουν, που λέτε, ολ’ αυτά, ήρθαν αναπάντεχα τα νέα από την Αθήνα, ότι «σε ξαναπήρανε στην ΕΡΤ». Μπήκα στο site της και είδα ότι πράγματι το όνομά μου ήταν ανάμεσα στους λίγους εκείνους δημοσιογράφους των οποίων είχε ανανεωθεί η σύμβαση.

Εκείνη, ακριβώς, τη στιγμή, επικύρωσα μέσα μου την απόφαση της φυγής μου από την Ελλάδα και της εγκατάστασής μου στη Κύπρο, προς αναζήτηση εργασίας. Χωρίς τους άλλους συναδέλφους μου, μουσικούς παραγωγούς της πρωινής ζώνης, τον Διονύση Μαλούχο και τον Γιώργο Φλωράκη, δεν θα μπορούσα να σταθώ ούτε στιγμή στο Τρίτο. Η δική μου, μόνο, παρουσία εκεί, θα ήταν μία κραυγαλέα προσβολή κάθε έννοιας δικαίου. Και δεν θα την άντεχα με τίποτα.

Ήδη, με τις συνεχιζόμενες απεργίες στην ΕΡΤ, (που μας στέρησαν, εμάς που έληγαν οι συμβάσεις μας, ως και το στοιχειώδες δικαίωμά μας να ευχαριστήσουμε και να αποχαιρετίσουμε τους ακροατές μας), είχα βεβαιωθεί πια μέσα μου ότι το μαγαζί αυτό είναι από καιρό τώρα κλινικά νεκρό.

Μαύριζε η ψυχή μου αντικρίζοντας κάθε μέρα εκεί μέσα, όχι τα παράσιτα που, μαζί με όσους τους φύτεψαν εκεί και διοίκησαν τη χώρα, το μετέτρεψαν σε δικό τους μαγαζί (και ναι, μιλώ ευθέως για τους συνδικαλιστές, τους αργόμισθους, και όσους πληρώνονταν χωρίς να εμφανίζονται καν για εργασία), αλλά αντικρίζοντας τους όχι λίγους άξιους συναδέλφους μου, δημοσιογράφους, μουσικούς παραγωγούς, ηχολήπτες και άλλους, που μαράθηκαν, και που δεν είχαν πλέον τη δύναμη και το κουράγιο να δώσουν τίποτ’ άλλο.

Την περασμένη εβδομάδα πήγα στην ΕΡΤ και υπέγραψα Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία αποποιούμαι την θέση της πρόσληψης ως δημοσιογράφου. Το κενό που αφήνω εγώ στο Τρίτο δεν είναι σημαντικό. Άλλωστε υπήρχαν αρκετοί ακροατές που εξαρχής δεν είδα με καλό μάτι την έλευση ενός «μη ειδήμονα της κλασσικής μουσικής» στον σταθμό αυτόν. Το κενό, όμως, που δημιουργείται με την αποδυνάμωση της πρωινής ζώνης είναι μεγάλο, και εύχομαι να τακτοποιηθεί γρήγορα. Κατηγορηματικά λέω: Εάν πρέπει να κλείσουν όλοι οι κρατικοί ραδιοσταθμοί, εκτός ενός (κάτι που φυσικά απεύχομαι), αυτός ό ένας δεν μπορεί να είναι άλλος από το Τρίτο Πρόγραμμα.

Ας ανακοινώσουν στον κόσμο πόσο κοστίζει το Τρίτο, και είμαι βέβαιος ότι δεν θα βρεθεί ούτε ένας λογικός άνθρωπος που όχι μόνο θα υποστηρίξει την επιβίωσή του, αλλά θα εκδηλώσει ακόμα και προθυμία να βάλει κάτι λίγο από την τσέπη του για αυτόν τον σκοπό.

Ευχαριστω όλους και όλες για την υποστήριξη και την αγάπη σας, τόσα χρόνια.

Ζητώ συγγνώμη από όσους και όσες στενοχώρησα, είτε με λάθη και παραλείψεις μου, είτε και με απότομη συμπεριφορά μερικές φορές όταν μου γίνονταν παρατηρήσεις.

Θα τα λέμε πλέον από εδώ. Όπου το «εδώ» μπορεί να είναι οπουδήποτε! Παντού και πουθενά. Εγώ θα μοιράζω τον χρόνο μου πλέον μεταξύ Κύπρου, Αγγλίας και Ελλάδας, όπου όμως θα είναι πάντοτε όχι η μισή, αλλά όλη μου η καρδιά.

11 comments:

  1. Κρίμα, πραγματικά κρίμα κ. Μιχαηλίδη...
    Ως ακροατής του Τρίτου για πάνω από είκοσι χρόνια, σας διαβεβαιώνω ότι η εκπομπή σας ήταν μια από τις πιο φροντισμένες και ενδιαφέρουσες που είχα ακούσει.
    Οι λόγοι σας, όμως, είναι απολύτως κατανοητοί.
    Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας και την παρέα σας.
    Καλή αντάμωση.

    ReplyDelete
  2. Χρήστο Μιχαηλίδη, σου εύχομαι να έχεις την δύναμη που χρειάστηκες να πάρεις την απόφασή σου και στην υπόλοιπη ζωή σου.
    Χρόνια παρακολουθώ την πορεία σου και αισθάνομαι πως δικαιώνεται η επιλογή μου, από την δική σου.
    Καλή δύναμη λοιπόν και θα είμαι ευτυχής αν διαβάζω τις σκέψεις σου.
    Να είσαι καλά.

    ReplyDelete
  3. Κανένα από τα παραπάνω reactions δεν ταιριάζει με αυτό που θέλω να εκφράσω...
    Είστε ένας πολύ άξιος άνθρωπος και αληθινά λυπάμαι που φεύγετε. Από την άλλη, αν είναι για καλό σας, τότε δεν πειράζει. Εύχομαι όλα να πάνε το δυνατόν καλύτερα και, έτσι και αλλιώς, η Ελλάδα πάντα εδώ θα είναι κι εσείς, πάντα Έλληνας θα είστε.
    Καλή συνέχεια :)

    ReplyDelete
  4. Σ' ευχαριστούμε για όλα τα πρωινά του Τρίτου.

    -- Δ.

    ReplyDelete
  5. Έχω βαρεθεί να αποχαιρετώ ανθρώπους που φεύγουν από την Ελλάδα αυτό τον καιρό. Δεν σας ξέρω προσωπικά αλλά σας παρακολουθώ από την Δίεση που κάνατε αυτή την φοβερή εκπομπή με τον Θεόφιλο.
    Στεναχωριέμαι που η Ελλάδα σας έχει πληγώσει τόσο πολύ που την αφήνετε.
    Εγώ θεωρητικά δεν θα καταλάβω την απουσία σας μια που ελπίζω να συνεχίσετε να μας "μιλάτε" μέσω του filoftero και ποτέ δεν είχα προσωπική επαφή μαζί σας.
    Με πληγώνει όμως που νιώθω πως ότι αξίζει σε αυτή την χώρα τελικά φεύγει.... Είναι σαν να χάνω έναν φίλο....
    Ελπιζω μόνο η αποχώρηση από εδώ να μην είναι μόνιμη....
    Κρίμα....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και εγώ θα θυμάμαι τις μέρες του σταθμού-δίεση...
      Το πρωινό ξύπνημα με κλασσική μουσική θα το θυμάμαι για πολλά χρόνια...
      Καλή τύχη

      Delete
  6. Για μας, τους ανώνυμους συνοδοιπόρους το κενό είναι σημαντικό.

    Νίκος Βηλαράς

    ReplyDelete
  7. Χρήστο την Καλημέρα μου...το εύκολο είναι να πω ότι κακώς δεν υπέγραψες ξανα...αλλά το δύσκολο είναι να πει κάποιος ότι οι εκπομπές σου δεν θα ήταν..ξανά οι εκπομπές που αγαπήσαμε τόσο καιρό.καλή συνέχεια σε ότι κι αν κάνεις...!

    ReplyDelete
  8. Καλά θα κάνετε όλοι να αγαπήσετε αυτούς που θα μείνουν και θα τραβήξουν το κουπί που διαχρονικά πάντα είναι οι ίδιοι. Χρήστο δεν σου εύχομαι καλό ταξίδι γιατί η Κύπρος είναι Ελλάδα ανεξάρτητα αν τα δίς ευρώ που οι Ελληναράδες έχουν καταθέσει σε εκεί τράπεζες δεν φορολογούνται.

    ReplyDelete
  9. Χρηστάρα Φίλε ,Ομόδοξε Ενωσίτη ," Κουμπάρε " ( πλέον καί τοπολογικά ! ) Μ'απέραντη εκτίμηση για την ραδιοφωνική μας επαφή όλα αυτά τα χρόνια απο τα μέσα του '90 στο ΣΚΑΙ μετά ΣΤΑΘΜΟ , ΔΙΕΣΗ , ΑΝΤ1 (για λίγο βέβαια ) καί τέλος Τρίτο που μας έμαθες καί εμάς τους λιγότερο μυημένους ότι τα κλασσικά ακούσματα δεν είναι μόνο για τους λίγους ! όπως λές καί εσύ θα συνατιώμαστε εδώ που μπορεί να είναι παντού καί πουθενά ! εγώ το μόνο που έχω να σου ευχηθώ είναι υγεία σε σένα και στην οικογένεια σου , καλή επιτυχία με ότι καταπιαστείς καί see you when i'll see you !!

    Φιλικά.
    Αγγελίδης Θεόδωρος

    ReplyDelete
  10. Κύριε Χρήστο καλησπέρα και απο μένα. Πράγματι, σας παρακακολουθώ σχεδόν μια 20ετία. Πραγματικά λυπάμαι που για άλλη μια φορά, θα πρέπει να σας πω "αντίο". Δυστυχώς όμως αυτή η χώρα καταρρέει και παρασύρει τους αξόλογους πολίτες της. Εύχομαι πραγματικά, τα καλύτερα για την επαγγελματική και οικογενειακή σας πορεία και ευελπιστώ πως θα μπορούμε να έχουμε επαφή μαζί σας μέσα απο εδώ.
    Η αληθεια είναι πως σε όσα αναφέρατε, είμαι απόλυτα σύμφωνη. Το τρίτο πρόγραμμα, πρέπει να παραμείνει, ακόμα και αν πρέπει να "κλεισουν" όλοι οι άλλοι σταθμοί.
    Σας εύχομαι πραγματικά καλή τύχη και καλοστέριωτος!!!!

    Με εκτίμηση και τιμή
    Κοντίδη Τάνια

    ReplyDelete

Ο Νορβηγός ζογκλέρ*

  Στο τρένο, Παρασκευή κατά τις 11.30 το πρωί, από Κηφισιά-Μοναστηράκι. Ως το Ηράκλειο είχε γεμίσει το βαγόνι μας. «Ποιοι είμαστε;», θα αναρ...