Sunday, September 30, 2012

ΜΑΘΑΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΑ "ΜΑΥΡΑ"

΄Ενα κείμενο αναγνώστη (που υπογράφει με το πρώτο του όνομα "Μήτσος"), με αφορμή άρθρο μου στο protagon.gr, μέ άγγιξε βαθιά και το αναδημοσιεύω εδω. Είναι η Ιστορία μας, που την διαστρεβλώνει ο καθένας από μας όπως τον βολεύει. Ο Μήτσος, την σέβεται, και την παραθέτει όπως είναι.

Ας κάνω την εξομολόγηση μου!
Διδάσκω μουσικό όργανο από το 1980. Μου αρέσει η δουλειά μου. Να βλέπεις στον καθημερινό τύπο επαγγελματίες άξιους μουσικούς που είναι μαθητές σου! Είναι η μεγαλύτερη ευτυχία!
Σήμερα το μάθημα οργάνου κοστίζει 20-30 ευρώ. Υπήρξαν εποχές που ήταν 40-50 ευρώ, αλλά πάνε αυτά. Ακούω σήμερα συναδέλφους να το "σκοτώνουν" 5-10 ευρώ. Έλεος!
Φυσικά "μαύρα".
Σχεδόν σε όλους τους γονείς μαθητών μου πρότεινα μπλοκάκι - απόδειξη. Ούτε ένας δεν δέχτηκε. Ούτε ένας για δείγμα! Στο συγκεκριμένο δείγμα συμπεριλαμβάνονται αστυνομικοί, εφοριακοί, βουλευτές , υφυπουργοί και άλλα επαγγέλματα! Φυσικά δεν είχα την πολυτέλεια να χάσω μαθητή για το κωλομπλοκάκι. Ούτως ή άλλως ούτε σύνταξη ούτε ιατροφαρμακευτική απαιτώ όπως χιλιάδες μπαγάσηδες ημεδαποί και αλλοδαποί, τα πάντα πληρώνω μόνος μου. Έτσι πληρωνόμουν "μαύρα".
Πάραυτα πρότεινα:
- 30 η αμοιβή μου 45 με απόδειξη, πρόσφατα με την προσθήκη ΦΠΑ έγινε 55 (εδώ έπεφτε γέλιο!)
- Μα 45 είναι πολύ ακριβά!
- Να σας συστήσω άλλον φθηνότερο ? μαθητή μου?
- Μα, εμείς εσάς θέλουμε!
και πορευόμουν...
Πρόσφατα το "μπλοκάκι" ξαφνικά αποτιμήθηκε από την πολιτεία 500 ευρώ/έτος και φυσικά το έκλεισα. Oι συναυλίες προς Δήμους που ζητάνε μπλοκάκι μπλοκάρανε! Πάραυτα η λύση βρέθηκε! Απευθύνομαι σε συναδέλφους που διαθέτουν μπλοκάκι(προ αφορολογήτου 10.000) ή απευθύνομαι σε "μεσάζοντες" συναυλιών. Όταν κόλλησε και στο αφορολόγητο τότε πάει η συναυλία!
15 μαθητές μου είναι σήμερα διπλωματούχοι μουσικοί. Χαίρομαι όταν επικοινωνώ μαζί τους και δυστυχώ για όσους δεν έχουν βρει τον επαγγελματικό τους δρόμο . 5 έφυγαν έξω. Δεκάδες άλλοι που είτε δεν τελείωσαν τις μουσικές σπουδές τους είτε άλλαξαν μουσική κατεύθυνση μου ζητάνε την συμβουλή μου.
Τους λέω:
Η τέχνη είναι το πιο ευέλικτο επάγγελμα. Μπορείς να ζήσεις σε μια ευημερούσα ευρωπαϊκή πόλη απλά παίζοντας μουσική στον κεντρικό της πεζόδρομο και μάλιστα χωρίς να χάσεις την αξιοπρέπειά σου. Το έχω κάνει στο παρελθόν, κάντε το και σεις περιμένοντας καλύτερες μέρες!

No comments:

Post a Comment

Ο Νορβηγός ζογκλέρ*

  Στο τρένο, Παρασκευή κατά τις 11.30 το πρωί, από Κηφισιά-Μοναστηράκι. Ως το Ηράκλειο είχε γεμίσει το βαγόνι μας. «Ποιοι είμαστε;», θα αναρ...